ki nem mondott

 2011.10.05. 15:29

Ma az jutott eszembe, hogy mennyire meghatároznak bennünket a döntéseink.
Az örök kérdés, hogy mi lett volna, ha... Mi lett volna, ha a másik utat választom, ha a másik zsemlét veszem meg a boltban, vagy ha a másik zebrán megyek át az úton.

Ezen nem csak én szoktam gondolkozni, még film is készült róla. Mr. Nobody. Tökéletesen mutatja be, mennyire befolyásolnak bennünket a saját döntéseink és mások döntései. Kicsit megint a pillangóeffektus. De nem csak az. Hanem az is, hogy az emberek kölcsönhatásba lépnek egymással. Párválasztás. Mert az a normális, ha te más leszel általa és ő is más lesz általad. De mi lett volna, ha nem őt választom? Mi lenne, ha a másikat választanám? Más lenne a kölcsönhatás (vajon tényleg csak "kölcsön" az a kölcsönhatás?). Más ember lennék.

Vajon mellettem változnál-e? És én változnék melletted?

Igen, néha szeretnénk előre látni, hogy vajon működne-e. De azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy azt meg már nem szeretnénk tudni, hogy a másikkal működött volna-e.. Mert végső soron úgysem a józan ész dönt. Akkor is azt választanám, ha tudnám, hogy nem fog működni. Mert jön a "majd én megmutatom" és a "majd én megváltoztatom" érzés.

Ember küzdj és bízva bízzál.

Címkék: gondolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://angyalkucko.blog.hu/api/trackback/id/tr233280272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása